Metroul merge mai departe, chiar dacă proiectul centurii ocolitoare a rămas în urmă: „Din păcate, Centura Metropolitană are o întârziere de câteva luni...”

Deși până de curând reprezentanții autorităților susțineau că proiectul centurii metropolitane și cel al metroului nu sunt proiecte divergente, ci pot fi susținute concomitent (AICI), acum Primăria susține că cele două proiecte sunt cât se poate de „diferite”, iar în acest context metroul a luat-o înaintea centurii. Chiar dacă startul pentru proiectul centurii metropolitane a fost dat mai întâi, proiectul a cam rămas, ardelenește, la urmă. 

A recunoscut-o chiar viceprimarul Dan Tarcea, accentuând, mai nou, diferențele dintre cele două proiecte, precum și sursele distincte de finanțare. 

Potrivit celor mai optimiste estimări, anul 2026 ar putea reprezenta perioada în care Clujul să beneficieze de o linie de metrou. 

Până atunci însă, proiectul studiului de fezabilitate pentru metrou abia a trecut de votul consilierilor locali, urmând să parcurgă în continuare procedura birocratică a avizelor ministeriale, interministeriale și a hotărârilor de guvern (AICI).

„Avem, astăzi, să spun, un proiect într-o fază destul de avansată, cum este cea a metroului.

Din păcate, centura metropolitană are o întârziere de câteva luni față de metrou, cu toate că proiectul pentru metrou a fost început după proiectul centurii metropolitane. 

Sunt două firme diferite care au câștigat licitațiile.

Banii nu se iau de la metrou să se facă centura metropolitană și nici de la centura metropolitană să se facă metrou.

Sunt două axe de finanțare diferite, sunt două proiecte diferite, din păcate la unul dintre ele ritmul a fost puțin mai lent. 

Chiar au ieșit proiectanții de la Centura Metropolitană acum câteva zile și au lansat un nou termen – termenul de 31 Martie, ca să poată să predea documentația și să fim în același stadiu în care suntem astăzi cu metroul”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 

Cu o lună în urmă, în 27 Octombrie, proiectanții studiului de fezabilitate pentru proiectul centurii ocolitoare a Clujului anunțau depunerea la Agenţia de Protecţie a Mediului Cluj studiile aferente etapei de obţinere a Acordului de Mediu.

Proiectul TR35 - Drum TransRegio - Centura Metropolitană Cluj - un proiect de importanță strategică pentru regiunea Cluj, se află în etapa de proiectare Studiu de Fezabilitate (partea finală).

Proiectul Centurii Metropolitane este dezvoltat de asocierea EXPLAN (lider de asociere), CADSIL SRL – TRANSINVEST BUDAPEST kft. – SPECIÁTERV  ÉPITOMÉRNOKI kft.

Beneficiarul proiectului este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii prin CNAIR, iar beneficiari indirecți sunt UAT-urile din zona metropolitană Cluj: Cluj-Napoca, Gilău, Florești, Apahida, Baciu, Feleacu.

 

 

sursa foto:

captură traseucenturametropolitanacluj-napoca/asociatiaproinfrastructura/youtube.com

 


Adauga comentariu